Den 12 september tog Rune Sandin (ordförande) och Bengt Bivrin (kassör) emot en check från Sparbanksstiftelsen Väst på Swedbanks kontor i Strömstad. Så här lyder motiveringen:

”Idefjordens Sportklubb bildades 1950. Förutom orientering bedrivs idag längdskidåkning, när naturens krafter så medger. Klubben anordnar även poängpromenader från klubbstugan i Kasen.

Förutom det sköter klubben om många märkta träningsstråk runt Kasen och till utsiktstornet på Dragonkullen. Klubben har också medverkat till att sätta Strömstad på kartan, genom SM i orientering 2009 och 2021 och inte minst det vällyckade världsmästerskapet i orientering 2016.

Klubben har också tagit fram många orienteringskartor i kommunen, vilket är en stor kostnad att hålla aktuellt.

Ett stort jobb läggs också nu ned på en friskvårdssatsning. ”Hittaut” är ett mycket populärt arrangemang. ”Hittaut” är en gratis friskvårdsaktivitet där man med hjälp av karta (på papper eller i appen) ska finna Checkpoints.

Klubben har sedan många år en fin hemsida. http://www.idefjordenssk.se/

Sparbanksstiftelsen Västs styrelse har beslutat att uppmärksamma detta och tilldelar Idefjordens Sportklubb 10 000 kr.”